Nedan listas andra instanser du kan kontakta om du inte är nöjd med svaret från FOREX Klagomålsansvarig.
Konsumentvägledaren i din hemkommun
Lämnar kostnadsfritt information och råd i bank- och försäkringsfrågor.
Konsumenternas Bank- och finansbyrå / Försäkringsbyrå
Här får du opartisk fakta och vägledning helt kostnadsfritt. De hjälper dig att gå vidare med ett ärende om du inte är nöjd med vår handläggning av ditt klagomål.
Hemsida: www.konsumenternas.se
Konsumentverket
Hit kan du vända dig med frågor om köp av varor och tjänster, reklamationer, att handla hållbart och annat som du som konsument behöver hjälp med.
Hemsida: www.hallakonsument.se
Allmänna reklamationsnämnden (ARN)
Allmänna reklamationsnämnden prövar tvister som rör köp av varor och tjänster av olika slag. Tvisten ska vara mellan en konsument och företag, alltså inte mellan privatpersoner och inte heller mellan företag.
Hemsida: www.arn.se
Allmän domstol
Det finns möjlighet att få ärendet prövat av allmän domstol.
Hemsida: www.domstol.se
EU:s onlineplattform för tvistlösning
Om du har ingått avtal med FOREX via webbplatsen kan du också anmäla ärendet genom att använda EU:s onlineplattform för tvistlösning.
www.ec.europa.eu/odr
I formuläret på onlineplattformen ska du ange följande mejladress till FOREX: klagomalsansvarig@forex.se