Spärra kort & reklamation

Om du förlorar ditt kort eller upptäcker obehöriga transaktioner måste du spärra kortet direkt. Här hittar du hur samt hur du går tillväga för att reklamera transaktioner.

Stulet eller borttappat kort

Om ditt kort blivit stulet ska du omedelbart kontakta spärrservice

  • Ring: +46 771 22 22 21
  • Öppet dygnet runt

Andra situationer då du också ska spärra kortet

Om du förlorar ditt kort eller upptäcker obehöriga transaktioner behöver det omedelbart spärras. Du får då ett ersättningskort hemskickat automatiskt till din hemadress och behåller din gamla PIN-kod. Kortstöld och bedrägeri ska även alltid anmälas till polisen.

Reklamera felaktiga debiteringar

Så här gör du för att reklamera felaktiga debiteringar på ditt FOREX Kreditkort

1

Kontakta företaget

Kontakta i första hand det företag du blivit debiterad av. Viktigt att detta görs så snart som möjligt efter att du har upptäckt felet.

2

Gör en kortreklamation i Kreditkortsportalen

I andra hand kan du logga in i Kreditkortsportalen och göra en kortreklamation.

Vanliga frågor om FOREX Kreditkort